Els Premis Universitat de València d’escriptura de creació ja tenen guanyadors

Els Premis Universitat de València d’Escriptura de creació arriben enguany a la seua catorzena edició amb l’índex de participació més elevat fins ara, amb un […]<!-- AddThis Sharing Buttons below -->
                <div class="addthis_toolbox addthis_default_style addthis_" addthis:url='http://dinamitzacio.blogs.uv.es/2017/07/13/els-premis-universitat-de-valencia-descriptura-de-creacio-ja-tenen-guanyadors/'  >

Els Premis Universitat de València d’Escriptura de creació arriben enguany a la seua catorzena edició amb l’índex de participació més elevat fins ara, amb un total de 227 obres presentades a les sis categories, de les quals 215 són originals d’estudiants de la Universitat de València.

En aquesta edició els guardonats han estat:

Poesia en valencià (Jurat: Josep Lluís Roda, Rubén Luzón i Antònia Cabanilles | Secretària: Begonya Pozo):

Judith Sanz Micó (guanyadora) amb Els sospirs castrats.

Poesia en castellà (Jurat: Andrés Navarro, Ana I. Noguera i Jesús Peris | Secretària: Begonya Pozo):

Celia Cuenca García (guanyadora) amb La brecha

Noelia González Sirgado (finalista) amb Acupuntura de la palabra viva

Narrativa en valencià (Jurat: Ma. Josep Marín, Raquel Ricart i Esperança Camps | Secretari: Josep Ballester):

Irene Klein Fariza (guanyadora) amb Sèsam obre’t!

Pablo Ortín Perpinyà (finalista) amb Reflexos

Narrativa en castellà (Jurat: Carlos Marzal, Laura Girón i Luz Celeste Souto | Secretària: Noelia Ibarra):

Ana Martínez Gea (guanyadora) amb Geometría

Teatre (Jurat: Gabriel Ochoa, Ferran Grau i Sònia Alejo | Secretària: Laura Monrós):

Albert Martínez Artero (guanyador) amb ¡Guerra!

Marina Alegre Silva (finalista) amb Apercepció

Guió de curtmetratge (Jurat: Fran Ruvira, Ignacio Palau i Germà Llorca | Secretari: Héctor Gómez):

Juan Carlos Giraldo Garzón (guanyador) amb Última noche

Virginia Zanón Alcaide (finalista) amb La vida equivocada

Els premis tenen una dotació econòmica de 1.000€ per a l’obra guanyadora més la publicació en paper. Pel que fa a la modalitat de Guió de curtmetratge, la dotació és de 2.000€ per a la realització del curt guanyador. Està previst que durant el primer trimestre del curs 2017-2018 tinga lloc el lliurament dels Premis en un acte públic al Centre Cultural La Nau.

Aquests guardons, que volen incentivar la creació literària en les seues diverses manifestacions entre les joves universitaris, estan organitzats pel Vicerectorat d’Estudis de Grau i Política Lingüística a través Servei d’Informació i Dinamització (Sedi) i conten amb la col·laboració de les aules de Poesia, de Cinema, de Lectura i Escriptura i d’Arts Escèniques del Vicerectorat de Cultura i Igualtat així com també del vicedeganat de Cultura de la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació de la Universitat de València.