Lliurament i presentació de les obres dels Premis Universitat de Valencia d’Escriptura de Creació

La Universitat de Valencia lliura i presenta les obres dels Premis Universitat de Valencia d’Escriptura de Creació al Centre Cultural La Nau. A l’acte es […]<!-- AddThis Sharing Buttons below -->

A l’acte es van presentar les publicacions de les obres premiades a la 12 edició d’aquesta convocatoria de creació cultural, així com el curtmetratge finalista a la 10 edició.

La Vicerectora d’Estudis de Grau i Política Lingüística de la Universitat de Valencia, Isabel Vázquez i la vicedegana de Cultura de la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació, Begonya Pozo, van lliurar públicament i van presentar les publicacions de les obres premiades a la 12a edició dels Premis Universitat de Valencia d’Escriptura de Creació, que organitzats des del SeDi (Servei d’Informació i Dinamització de la Universitat de València).

Aquest acte es va celebrar ahir dijous, 17 de desembre, al Paranimf de la Universitat de València, on la vicerectora d’Estudis va ressaltar la importància i l’èxit de participació d’aquesta convocatòria que “suposa un reconeixement i una espenta per als joves creadors universitaris valencians, i que es realitza amb l’objectiu de dinamitzar la creació literària en el si de les universitats valencianes en diferents àmbits de l’escriptura de creació”.

A aquesta convocatoria han participat al voltant de 200 joves universitaris menors de 35 anys i han estat premiades les següents obres: El cocodrilo nunca muere de Raúl Nuevo Gascó  (narrativa breu en castellà), Vint-i-cinc de Mònica Richart García (narrativa breu en valencià), El mar nos llamaba desde dentro de Daniel del Teso Sáez (poesia en castellà), A(mor)T d’Alba Vilaplana Pérez (poesia en valencià), Paranoia alopécica de Carles Gómez Alemany (guió de cutmetratge) i, Zoôn Politikón de Claudia Serra Gómez (teatre breu).

Així mateix han resultat finalistes les següents obres: La Barba de Joan Deusa Dalmau, (narrativa breu en castellà), Naia-Sergi-Andreu-Carol-Mara-Tània  d’Alba Vilaplana Pérez (narrativa breu en valencià), El frío bipolar de Lucía Cervera Díaz (poesia en castellà), El cicle immutable de Manuel Novella Domenech (poesia en valencià), Ni rosa ni azul de Javier Nicolás Pérez Mesa i Laura Calatayud Monleón (guió de cutmetratge), i La importancia de llamarse Don d’Abraham García Martínez (teatre breu).

Així matéis es va visualitzar el curtmetratge Desconexión territorial, de Jose Luis Lucas Villa, que es va realizar en base al guió del cutmetrtage finalista a la 10 edició.

En aquest certamen col·laboren en la difusió, edició i producció de les obres premiades algunes de les iniciatives de l’àmbit universitari al voltant de la creació literària com son l’Aula de Poesia, l’Aula de Cinema, l’Aula de Teatre, l’Aula de Lectura i Escriptura de la UV i La Col·lecció Teatre Segle XXI (UV) així com la revista Acotaciones en la Caja Negra-Red Escénica, i l’editorial Náyade, projectes surgits des d’associacions d’estudiants de la Universitat de València en els darres anys.

_ML07728
Raúl Nuevo Gascó, Premiat en narrativa breu en castellà.

_ML07744
Mònica Richart García, Premiada en narrativa breu en valencià.

_ML07751
Daniel del Teso Sáez, Premiat en poesia en castellà.

_ML07736
Alba Vilaplana Pérez, Premiada en poesia en valencià
i Finalista en narrativa breu en valencià.

_ML07782
Empar Alemay Escrivà, en representació de Carles Gómez Alemany,
Premiat en guió de cutmetratge.

_ML07802
Claudia Serra Gómez, Premiada en teatre breu.

_ML07724
Joan Deusa Dalmau, Finalista en narrativa breu en castellà.

_ML07762
Manuel Novella Domenech, Finalista en poesia en valencià.

_ML07773
Javier Nicolás Pérez Mesa i Laura Calatayud Monleón
Finalistes en guió de cutmetratge.

_ML07790
Abraham García Martínez, Finalista en teatre breu.